Chapter 1: The Journey Begins - Reisverslag uit Sydney, Australië van AZaussie - WaarBenJij.nu Chapter 1: The Journey Begins - Reisverslag uit Sydney, Australië van AZaussie - WaarBenJij.nu

Chapter 1: The Journey Begins

Door: arno

Blijf op de hoogte en volg

14 September 2014 | Australië, Sydney

Met twee reizen met de vliegtuig van minimaal tien uur per keer, begint mijn journey in Sydney. Half twaalf 's nachts (Nederlandse tijd) kwam mijn vliegtuig rond half 7 's ochtends in Sydney aan. Hoewel ik nog nooit gevlogen had voelde ik me geen enkele keer ongemakkelijk in het vliegtuig. Ik was blij verast van de goede zorgen in het vliegtuig, hoewel het voedsel wat bediend werd niet altijd te eten was. Met een oog dicht at ik maar gewoon alles wat me werd voorgeschoteld. Daarnaast koos ik ook niet altijd voor het bekende en vertrouwde, maar vroeg ik ook om ' echt' Koreaans eten. Ik zei al tegen mijn buurvrouw dat ik van alles wil genieten en dat ik ook nieuwe dingen wil leren. Ik had het echter beter niet kunnen doen... wat was dat pittig zeg! Tijdens mijn laatste reis zat er een vrouwelijke passagier naast me, die zelf in Australie woonde. Zij kwam net van haar vakantie in Canada (waar ze oorspronkelijk vandaan komt). Zij was erg enthousiast over mijn reis en vertelde over allerlei sightseeing dingen die ik echt moest bezoeken. Op Sydney scheidde onze wegen. Zij werd opgehaald door haar man en ik werd opgehaald door Travel active. In Nederland was ik vergeten om de voucher/ticket uit te printen voor mijn rit naar het hostel. De chaffeur vroeg er naar, ik vertelde hem dat ik hem wel had ontvangen, maar... Op dat moment werd hij afgeleid en hij kwam er ook niet meer op terug. Hij heeft mij netjes gebracht naar het Wake Up hotel. Eenmaal bij het Wake Up hotel was ik enorm blij! De afgelopen twee dagen had ik maar drie uurtjes geslapen. Ik was gesloopt. Snikkend stond ik voor de balie, toen de medewerker van het hotel opeens Nederlands tegen me sprak. Blijkbaar waren twee medewerkers van de 4 die er stonden Nederlands. Geen nood, ik kon dus nog in het Nederlands communiceren! Fijn, want Engelse woorden ontbraken me door de aanwezige moeheid. Ik kon me nog niet in checken, omdat de kamer waarop ik terecht zou komen nog bezet was. Gelukkig kon ik mijn tassen achter laten en zelf op pad gaan om Sydney te ontdekken. Ik was vandaag niet van plan om het te gek te gaan maken, omdat ik gewoon erg moe was. Ik heb dik twee uur gelopen door Chinatown in Sydney. Grappig om een compleet Chineze wijk te zien te midden van zo'n stad. Het valt me tot nu toe op dat er veel Chinezen rond lopen in Australie. Mijn chaffeur van vanmorgen was ook ak Chinees. Nadat ik Chinatown heb bezocht, ben ik naar een Apolegetiek Katholieke kerk geweest. Dat het Katholiek was, was overduidelijk vanwege de vasthoudendheid aan de rituelen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik ondanks de rituelen, het een hele mooie dienst vond. De mensen die daar zaten waren warm en ik voelde me er welkom. Ik heb daar met hen ook het avondmaal overdacht. Na de kerk ben ik terug naar het hostel gelopen en ik heb me toen wel ingecheckt. Wat voelde ik me een oude jongeman, toen ik al die guppies zag in het hostel. Ik voelde me er niet meer op mijn plek. Wat zijn er veel jonge reiziges van allerlei verschillende nationaliteiten. Ik heb ook al een aantal Nederlanders ontmoet. Na het inchecken kreeg ik een card en werd gestuurt naar kamer 410. Ik dacht dat ik een kamer voor mezelf zou krijgen, maar toen ik de deur openende zaten er drie meiden met elkaar te kletsen. Zij hadden mij ook niet verwacht, waardoor ik even buiten moest wachten.... Heb ik weer... Er was helaas ook geen andere kamer beschikbaar, omdat het al volgboekt was. Ach.. ik ben toen maar de kamer ingegaan en heb mijn bed opgemaakt. We stelde elkaar even voor, maar vlak daarna ging ik gewoon lekker slapen. Ik had de wekker voor één uur gezet, zodat ik vanavond ook genoeg rust kon pakken. Momenteel ben ik opzoek naar een auto en ben ik daarnaast bezig om de komende dagen wat concreter te plannen.

  • 16 September 2014 - 13:00

    Marina:

    Avontuur begint! Enjoy!

  • 12 Oktober 2014 - 10:44

    Henry:

    Hallo wat een leuk verslag zo maak je van alles mee, leuk om te lezen dat je dit onbevangen over je heen laat komen. Ik denk dat je nog rijker in het leven komt te staan. Geniet van wat je beleefd en pas goed op je zelf.

    knuffel papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Mijn eerste reis naar Australië!

Recente Reisverslagen:

05 December 2014

Goodbye Darwin

04 December 2014

Overdenking Aus

01 December 2014

Darwin

28 Oktober 2014

Foto' ss

15 Oktober 2014

Chapter 7: Vast onderweg

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 4331

Voorgaande reizen:

12 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: