Chapter 6: On The Road Again - Reisverslag uit Brisbane, Australië van AZaussie - WaarBenJij.nu Chapter 6: On The Road Again - Reisverslag uit Brisbane, Australië van AZaussie - WaarBenJij.nu

Chapter 6: On The Road Again

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg

15 Oktober 2014 | Australië, Brisbane

Na Fraser Island moest ik de stilte opzoeken. Ik moest weer terug naar God en Zijn Woord. De sfeer van Fraser Island heeft me veel gedaan en beinvloed. Ik kwam terecht op een plek bij Emerald. Eenmaal gesetteld op een gratis kampeer plaats ging ik de omgeving exploreren. Een kleine wandeling van een kwartier heeft mij, zonder grapjes te maken, 23 muggenbulten opgeleverd. Wat een ongelooflijk brutale muggen heb je hier in Australie. Een mug die op mijn schouder zat sloeg ik weg en vervolgens zat hij 2 mm. vam de plek vandaan... Ik wist niet hoe snel ik weer in de auto moest zitten... e hier zou ik blijven en toch.... ik moest nog koken! Voorzichtig deed ik de autodeur open en gluurde er over heen. Ik keek naar rechts en naar links... geen mug te zien. Mooi. Langzaam stapte ik de auto uit met mijn kookspullen. Er stond vegetarische soep op het menu. Gelukkig was er geen mug te zien of te horen. Gerust ging ik in mijn luie stoel zitten. Op een gegeven moment kwam er een Australier naast mij zitten. Nadat we een lange tijd gekletst hadden vroeg hij of ik bij hen wilde zitten. Hij was daar met zijn vrouw. Deze avond heb ik met hen gekletst. Zij zorgde goed voor mij. Ik heb twee cola's gekregen en mocht wat anti-muggen spray lenen. In het gesprek kwam naar voren dat deze mensen teleurgesteld waren in het geloof. De man noemde de Bijbel een hope of bullshit en de vrouw vertelde dat ze mishandeld was in het verleden en vroeg waar God dan was. Nee zij geloofde in de wetenschap en in wat Darwin verkondigde. Ironisch genoeg weerspreekt de wetenschap, Darwins theorie en weerspreekt Darwin zijn eigen theorie in de laatste momenten van zijn leven. Zij hadden de volgende instelling: 'je moet goed doen voor iedereen waar je ook kan.' ik vroeg hen of zij het volgende bedoelde 'heb je naaste lief als je zelf?' Ja, dat was precies de instelling die zij bedoelde. Het gaat allemaal om liefde, zei ze.. Och, wat zit ze niet ver van de waarheid. Na deze avond gaven ze mij hun adres, mocht ik in Victoria zijn, mag ik hun huis gebruiken om te overnachten. Zelf zijn ze waarschijnlijk niet aanwezig, maar ze vertelde me waar de sleutel lag... wat een vertrouwen! Hierna vertelde ze me waar een goede gratis camping plaats was, met warme douches. Twee dagen later ben ik daar naar toe gegaan: Bedford Weir.

Eerste stop Lonesome national park, wat een prachtige omgeving en mooie scenic lookouts. Die nacht heb ik daar in het national park, overnacht. De volgende dag ben ik naar Carnarvon national park geweest met prachtige looproutes. Die dag heb ik 8 km. door de bergen gelopen. Hierna ben ik naar Bedford Weir geweest. De dag daarna had ik echt nergens zin in... Ik had echt even een off-day. Ik heb dan ook werkelijk niets gedaan, alleen gehangen en muziek geluisterd. Ik had twee buren, waarmee ik contact had. Zij hadden electriciteit en als ik nodig had mocht ik van hen aftappen! Wat fijn, gelijk al mijn electronische apparaten opgeladen. De dag erna ben ik naar Blackdown Tableland national park geweest. Wederom heb ik erg genoten van de natuur en de omgeving. Deze dag heb ik 13 km. gelopen door de bergen en door het woud. De laatste route eindigde in een prachtige waterval. De regenboog werd zichtbaar door de waterspetters en de zonlicht op de waterval. Wouw! Het water kwam terecht in een kleine meer, waarin je ook kon zwemmen. Na een vermoeiende dag was dat een lekkere verfrissing. Het water was niet eens zo koud, dus je kon er heerlijk badderen. Hierna ben ik weer terug gegaan naar Bedford Weir en de dag erna zou ik mijn reis doorzetten richting Cairns.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Mijn eerste reis

Mijn eerste reis naar Australië!

Recente Reisverslagen:

05 December 2014

Goodbye Darwin

04 December 2014

Overdenking Aus

01 December 2014

Darwin

28 Oktober 2014

Foto' ss

15 Oktober 2014

Chapter 7: Vast onderweg

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 4334

Voorgaande reizen:

12 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: