Goodbye Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van AZaussie - WaarBenJij.nu Goodbye Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van AZaussie - WaarBenJij.nu

Goodbye Darwin

Door: Elisha

Blijf op de hoogte en volg

05 December 2014 | Australië, Darwin

Eindelijk is het zover, aankomende zondagochtend heb ik een vliegticket geboekt naar Melbourne! Na een moeilijke periode van het 'proberen' te verkopen van mijn auto, is hij sinds woensdag dan definitief verkocht! Het was even een lastige periode, omdat het bedrijf (Travellers autobarn) waar ik mijn auto had gekocht moeilijk deed bij de terugkoop. Ik had een terugkoopgarantie contract afgesloten met het bedrijf in Sydney en ik had met hen afgesproken om de auto terug te brengen naar Darwin. Voordat ik mijn auto privé wilde verkopen, wilde ik informatie hebben van Travellers autobarn wat zij mij zouden geven voor de auto. Eén van de jongens die hier ook woont ging met mij mee. Hij deed een goed woordje voor mij, hij had veeeeel meer verstand van auto's dan ik heb. Ondanks de terugkoopgarantie ging er heel wat geld van de terugkoopprijs af. De reden was dat ik twee boetes had, een terugkoop fee moest betalen en omdat ik de auto niet voorzien had met nieuwe olie en waterkoeling. Nadat ik met de jongen thuis kwam hebben we samen gebeld naar de instanties waar ik een boete zou hebben. Eén van de boetes die gereden was, was voor de tijd dat ik de auto aangeschaft had en de andere boete was een boete van 3.50 dollar. Travellers autobarn wilde mij er echter 75 dollar voor aanrekenen. Daarnaast heb ik met de verkoper van TA in Sydney 'afgesproken' (stond ook in het contract) dat ik de auto in Darwin inlever, wat betekent dat ik geen terugkoop fee hoefde te betalen. In andere woorden zij maakten echt misbruik van een backpacker, zoals ik. Nadat ik deze informatie verkregen had ging ik terug naar de TA in Darwin. Zelfverzekerd liep ik binnen en wachtte op het moment dat ze mij zouden helpen. 'Hi Arno, how are you doing'.. 'Fine thanks, how are you?' zei ik met een onderdrukkende cynisme. Na dit moment werd al mijn zelfverzekerheid met een aantal woorden omver geworpen. 'Pride becomes before the fall' zeggen ze ook wel..... Ze bood haar excuses aan, omdat ze de vorige keer geen afspraak met mij mocht maken over de terugkoop prijs. Ze vertelde dat aangezien de bumper van mijn auto en de zijkant van mijn auto rood/blauw zijn niet zomaar kunnen terugkopen. Zij moeten dit dan zelf laten spuiten en dit zou een vermogen kosten. Dit zou dan ook weer van de terugkoopprijs afgetrokken worden. Al bij al... het was geen goede deal en ik voelde dat ik misbruikt/uitgebuit werd door hen. Ik besloot daarom om alle banden met hen te breken, hen te bedanken voor hun hulp tot zo ver, maar dat zij mij niet hoefden te helpen om mijn auto te verkopen (onder hun naam). Dezelfde dag zette ik mijn auto online met de hoop dat iemand mijn auto wilde kopen. Twee dagen later reageerde een Belgische Fransman ;-) op mijn auto. Dezelfde dag hadden we ergens afgesproken in Darwin en hebben de halve dag met elkaar opgetrokken. Het was een aardige jongeman en we hadden blijkbaar ook snel een klik. Het was ook wel weer eens fijn om iemand anders te ontmoeten en daarmee om te gaan. Wat een bevrijdend gevoel: 'Auto weg!' Volgende stop: MELBOURNE. Ik had met mezelf afgesproken om te wachten tot donderdag om een ticket te kopen. Nu heb ik er een aangeschaft en morgen (zaterdag nacht) vliegt de vliegtuig waar ik in hoop te zitten, naar Melbourne. Tot 15 december heb ik nog geen vaste plannen, maar ik hoop dat er werk beschikbaar is, zodat ik een week kan werken. Zo even een korte inlichting. Ik ga vanavond met de jongens hier (ter afsluiting) naar de film 'Exodus and Kings' (Mozes). Ik hoop dat het dicht bij de Bijbelse context blijft, maar aangezien het een Hollywood film is vraag ik het me af. Mensen veel liefde en vrede gewenst uit Australië.

  • 06 December 2014 - 07:34

    Eline.K:

    Een hele goede reis naar Melbourne! En hopelijk zul je daar snel werk vinden.

  • 09 December 2014 - 09:41

    Henry:

    Hallo Arno je verslagen blijven boeiend alhoewel ik nog al veel nadenk over je getuigenis en daar vragen bij heb. Fijn dat het alsnog gelukt is je auto te kunnen verkopen en dat jij je reis kan vervolgen ik hoop dat je een goede reis naar MELBOURNE heb gehad en daar veilig bent aan gekomen. Ik hoop met jou mee dat je tijdelijk werk kan vinden.
    Ik kijk al uit naar het volgende verslag.

    gezondheid en alle goeds gewenst

    Je vader

  • 19 December 2014 - 16:16

    Henry:

    Hallo Arno ik weet niet hoe het nu met je gaat, maar ik denk dat het druk en goed is. Ik wens je vredige kerstdagen en alles wat maar denkbaar is een goed 2015.

    gr. Henry x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Mijn eerste reis

Mijn eerste reis naar Australië!

Recente Reisverslagen:

05 December 2014

Goodbye Darwin

04 December 2014

Overdenking Aus

01 December 2014

Darwin

28 Oktober 2014

Foto' ss

15 Oktober 2014

Chapter 7: Vast onderweg

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 895
Totaal aantal bezoekers 4317

Voorgaande reizen:

12 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: