Overdenking Aus - Reisverslag uit Darwin, Australië van AZaussie - WaarBenJij.nu Overdenking Aus - Reisverslag uit Darwin, Australië van AZaussie - WaarBenJij.nu

Overdenking Aus

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg

04 December 2014 | Australië, Darwin

Lieve broeders en zusters,

Dit moment zou ik graag willen gebruiken om een soort van getuigenis op te schrijven. De mensen die dichtbij me staan, weten dat één van de redenen dat ik naar Australie ben gegaan, is om afhankelijker te worden van God. Waarom naar Australie? Dit had ik immers overal op de aarde kunnen doen, zelfs op het land genaamd Nederland. Dat klopt en er is ook geen enkele 'goede' reden om speciaal daarvoor naar Australie te gaan. Er zijn mannen en vrouwen in Nederland die geestelijker zijn dan ik hier ben in Australie. Het was voor mij dan ook DE uitdaging om aan de andere kant van de aarde te zijn, zonder familie of vrienden waar ik op terug kon vallen. Daar was ik dan: een simpele Hollander in een groot land als Australie. Waar zal de weg, of beter gezegd, waar zal God mij leiden? Gedurend de periode dat ik op Australie verblijf, mag ik veel leren over het evangelie, zowel praktisch als geestelijk. De vraag die ik mijzelf altijd heb gesteld is 'Wat verschilt mijn leven van het leven van de 'heidenen' of de zogenaamde 'christenen'? Natuurlijk zijn er de logische antwoorden als: 'Ik rook niet, ik drink niet, ik gebruik geen drugs... etc.', maar dat zijn niet de antwoorden die mij tot een christen maken. Ik gebruik liever de vertaling discipel van Christus, inplaats van christen. Er zijn genoeg ongelovigen die ik ontmoet heb die met dezelfde waarde en deugden leven. Wederom de vraag, wat betekent het om een discipel van Christus te zijn en wat betekent het om 'afgezonderd van..' deze wereld te leven? 1 Joh. 2: 15 -> 'Heb de wereld niet lief en ook niet wat in de wereld is.' Wereld vertaald uit het Grieks 'kosmos' wat ook vertaald kan worden met overheid, het universum, inwoners van de aarde, de goddelozen (vervreemd van God). 2 Kor. 6: 17 'Ga daarom uit hun midden weg en zonder u af, zegt de HEERE, en raak het onreine niet aan, en Ik zal u aannemen, 18 en Ik zal u tot een Vader zijn, en u zult Mij tot zonen en dochters zijn, zegt de HEERE, de Almachtige!' Zonder u af of afgezonderd, vertaald uit het Grieks 'aphorizõ', wat kan vertaald worden met afgezonderd met een DOEL, apart gezet, af te markeren van anderen door grenzen. Openbaring 18:4 vertelt ons ' En ik hoorde een andere stem uit de hemel zeggen: 'Ga uit haar weg, Mijn volk, opdat u geen deel hebt aan haar zonden, en opdat u niet van haar plagen zult ontvangen.' Wederom de vraag hoe leef ik, afgezonderd, in een wereld waarin er voor mij gezorgd wordt, omdat ik een Nederlander ben (privileges)? Op mijn paspoort staat dat ik 'eigendom' ben van de Staat der Nederlanden. Op mijn eigen 'paspoort' staat dat ik 'eigendom' ben van Christus. Fillipenzen 3: 20 'Ons burgerschap is echter in de hemelen, waaruit wij ook de Zaligmaker verwachten, namelijk de Heere Jezus Christus...' Mijn burgerschap is dus niet op deze wereld, maar in de hemelen en toch leef ik op de wereld. In Genesis 47 vraagt de farao aan Jakob wat zijn leeftijd is en Jakob reageert als volgt: 9 'Het aantal van de jaren van mijn vreemdelingschap is honderdertig jaar.....' Interessant dat hij zegt 'vreemdelingschap', nadat de Israëlieten in het bezit zijn van Kanaän zagen ze zichzelf nog steeds als 'vreemdelingen en bijwoners' (Leviticus 25: 23). Als we kijken in het Nieuwe Testament zien we dat Petrus hier ook over spreekt (1 Petrus 1: 17). Paulus schrijft niet zozeer over vreemdelingschap, integendeel, in Efeze 2:19 schrijft hij dat we geen vreemdelingen meer zijn, maar huisgenoten van God! In andere woorden, vreemdelingen van de wereld, maar huisgenoten van God! Wat betekent dit voor mijn dagelijks leven? Ik kan hier alleen voor mezelf een antwoord opgeven en dat is een zoektocht samen met God en het lezen van Zijn Woord. Gedurende de tijd dat ik hier op Australië verblijf, heb ik steeds meer mogen zien en ervaren dat er geen verschil is tussen mensen of nationaliteiten. Ik ben geen 'Nederlander', ik ben door het bloed van Christus een 'Zoon van God'. De mensen die ik ontmoet zijn geen 'eigendom van een land,natie of staat..' we zijn allen eigendom van God. Helaas zijn er mensen zoals Nimrod (Gen. 10 & 11); zijn naam betekent 'rebel', die opstaan tegen de heerschappij van God. Zoals ik het momenteel zie is dat de aarde bestaat uit één soort 'mensheid' en ieder heeft twee keuzes. Het ligt aan de keuze die wij, persoonlijk, maken, hoe wij onze leven in vullen.

Gods zegen en genade toegewenst,

Arno Elisha



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Mijn eerste reis

Mijn eerste reis naar Australië!

Recente Reisverslagen:

05 December 2014

Goodbye Darwin

04 December 2014

Overdenking Aus

01 December 2014

Darwin

28 Oktober 2014

Foto' ss

15 Oktober 2014

Chapter 7: Vast onderweg

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 4316

Voorgaande reizen:

12 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: